Naamsbekendheid- en imago-onderzoek

Brand image management is van doorslaggevend belang voor de marketing en communicatie van uw merk. Een goed gecommuniceerd imago versterkt de positie van uw organisatie, en creëert onderscheid met uw concurrentie. Succesvol brand image management verbetert de performance van uw merk.

Met het imago-onderzoek van Lexnova komt u de waarde van uw merk of uw organisatie te weten:

  • Is uw organisatie bij uw doelgroep in beeld?
  • Waar staat uw organisatie? Wat is het profiel van uw organisatie?
  • Waar staat uw doelgroep? Wat is het profiel van uw doelgroep?
  • Sluit uw merk aan bij uw doelgroep?

Uiteraard kijken we in marktonderzoek gericht op imago ook naar uw concurrenten. Zo kunnen we vaststellen in welke mate een eventuele herpositionering kan bijdragen aan de verbetering van uw (concurrentie)positie.

Lexnova heeft ruime ervaring met imago-onderzoeken en onderzoeken naar merkpositionering, onder andere in de hospitality- en toerismesector. Bij merkpositioneringsonderzoek analyseren we de invloed van merkwaarden en imago op merkbinding en koopbereidheid.

PROJECTVOORBEELD

SNN logo

SNN – naamsbekendheid en subsidiebenutting

Voor Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN) hebben we in 2018 een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder (innovatieve) mkb-bedrijven in Noord-Nederland. Deze bedrijven hebben de ambitie om te groeien, maar maken onvoldoende gebruik van subsidiemogelijkheden. De opdracht bestond enerzijds uit onderzoek naar de naamsbekendheid en het imago van SNN en anderzijds naar de achtergrond van het onvoldoende benutten van subsidiemogelijkheden door mkb-bedrijven.